Wniosek do władz Gminy Łubianka o odbudowę linii kolei do Torunia
Wniosek do władz Gminy Łubianka
Wójt Gminy Łubianka
ul. Aleja Jana Pawła II 8
87-152 Łubianka
WNIOSEK O WYSTĄPIENIE DO URZĘDU MARSZAŁKOWSKIEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO ORAZ PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE W SPRAWIE ODBUDOWY TOROWISKA NA ODCINKU OLEK – ŁUBIANKA TORUŃSKA
Szanowny Panie Wójcie,
W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na poprawę dostępności komunikacyjnej w regionie oraz perspektywami rozwoju transportu kolejowego w ramach rządowych programów modernizacji infrastruktury, zwracam się z wnioskiem o wystąpienie do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w sprawie odbudowy torowiska na odcinku Olek – Łubianka Toruńska o długości około 8950 metrów.
Argumenty przemawiające za odbudową torowiska:
1. Znaczenie demograficzne i rozwój regionu
- Gmina Łubianka i jej okolice prężnie się rozwijają demograficznie – coraz więcej mieszkańców osiedla się w regionie z uwagi na bliskość Torunia oraz dogodne warunki do życia.
- Wielu mieszkańców codziennie dojeżdża do pracy i szkół do Toruńskiego Okręgu Przemysłowego, Torunia oraz pobliskich miejscowości, a kolej mogłaby stanowić alternatywę dla transportu samochodowego.
- Poprawa dostępności transportowej może przyczynić się do zmniejszenia wyludniania terenów wiejskich, przyciągając nowych mieszkańców i inwestorów.
2. Wzrost znaczenia transportu kolejowego i przykłady z innych województw
- W ostatnich latach coraz więcej regionów inwestuje w odbudowę infrastruktury kolejowej jako sposób na zwiększenie mobilności mieszkańców i rozwój gospodarczy.
- Przykłady udanych rewitalizacji linii kolejowych w innych województwach:
- Linia Bielawa – Dzierżoniów (Dolnośląskie) – odbudowa 5 km torów spowodowała wzrost liczby podróżnych i poprawę skomunikowania regionu.
- Linia Wrocław Psie Pole- Trzebnica jest bardzo podobna do proponowanego projektu- ją także z sukcesem odbudowano.
- Linia Rzeszów – Kolbuszowa (Podkarpackie) – dzięki modernizacji liczba pasażerów wzrosła, co dowodzi, że rozwój kolei regionalnej jest opłacalny.
- Odbudowa torów do Mielca (Podkarpackie) – udowodniła, że inwestycja w kolej może przynieść realne korzyści mieszkańcom i gospodarce.
3. Możliwość finansowania inwestycji
- Odbudowa torowiska może zostać wpisana do rządowych programów modernizacji kolei, takich jak "Kolej Plus", który wspiera przywracanie połączeń w mniejszych miejscowościach.
- Istnieje możliwość uzyskania dofinansowania z funduszy unijnych oraz budżetu województwa kujawsko-pomorskiego w ramach projektów rozwoju transportu niskoemisyjnego.
4. Korzyści społeczne i gospodarcze
- Odbudowa połączenia kolejowego może przyczynić się do rozwoju lokalnej gospodarki, turystyki oraz zwiększenia dostępności regionu.
- Poprawa infrastruktury transportowej oznacza nowe miejsca pracy oraz lepsze warunki dla przedsiębiorców i inwestorów.
- Ograniczenie liczby samochodów na drogach przyczyni się do redukcji emisji spalin oraz zmniejszenia korków w rejonie Torunia i pobliskich miejscowości.
Podsumowanie
Wobec powyższych argumentów wnioskuję o podjęcie działań w celu przywrócenia torowiska na odcinku Olek – Łubianka Toruńska, który może stać się elementem nowoczesnej sieci transportu publicznego w województwie kujawsko-pomorskim. Proszę o wystąpienie do Urzędu Marszałkowskiego oraz PKP PLK z wnioskiem o analizę tej inwestycji i uwzględnienie jej w planach rozwoju infrastruktury kolejowej.
Będę wdzięczny za pozytywne rozpatrzenie wniosku oraz informację o dalszych działaniach.
Z poważaniem,
Adam Fularz
Wydawca https://skm-torun.blogspot.com/
Dol. Ziel. 24a
565-154 Zielona Góra
Komentarze